マイケル・ジャクソン・ブランドの世界規模での展開に向けエステートとABGが提携

ファッションやスポーツ、セレブ、メディア、エンタテインメント・ブランドを手掛けるオーセンティック・ブランズ・グループ社(ABG)とマイケル・ジャクソン・エステートは、宣伝活動や消費者向け製品におけるマイケル・ジャクソン・ブランドのさらなる発展のための戦略的パートナーシップについて発表しました。ABGはマイケル・ジャクソン・ブランドの世界的代理人となり、世界中の主要マーケットにブランドを浸透させるため、ランセンス許諾と商品販売のエステートとのパートナーシップを進めていくことになります。

ABG社CEO兼会長ジェイミー・ソルター
「キング・オブ・ポップをオーセンティック・ブランズ・グループに迎えることになり、大変光栄に思っております。マイケル・ジャクソンは、モハメド・アリやエルヴィス・プレスリー、マリリン・モンローなどのスターきらめくラインナップに加わります。私たちは、彼のような変革者の真髄に触れ、伝説的エンタテイナーのDNAを拡大していけることに大変興奮しております」。

ABGは世界的な主要ブランドとの戦略的提携を通じて、セレブやメディア、エンタテインメントのラインナップを拡充しています。ABGはマイケル・ジャクソン・エステートとの提携においても同様のアプローチをとり、期待を上回る大胆な、そして革新的な商品をお届けすべく、宣伝活動におけるパートナーシップと主要分野の開発に注力してまいります。

マイケル・ジャクソン・エステート共同遺言執行人ジョン・ブランカ、ジョン・マクレーン
「マイケル・ジャクソン・ブランドの今後の発展のためにABGと仕事をすることを大変うれしく思っております。アイコンたちを世界的なものとしてきた確固たる実績があり、ABGがマイケル・ジャクソン・ブランドを次のレベルに引き上げてくれるものと私たちは確信しております」。

マイケル・ジャクソンは音楽と創造の天才でした。彼は変革の体現者であり、しびれるようなライヴ・パフォーマンスからミュージック・ビデオの画期的使い方まで、彼のアートの多くの側面に大変革をもたらしました。マイケル・ジャクソンはライヴのステージ・パフォーマンスにおいて新たな創造の時代をもたらしました。これは、今日におけるヒップホップやR&B、ポップ、ロックのトップ・アーティストたちに影響を与え続けています。

ABG社社長兼CMOニック・ウッドハウス
「見通す力をもったソロ・アーティストとして、マイケル・ジャクソンはエンタテイメントの芸術性を新たに定義しなおしました。私たちにはマイケル・ジャクソン・ブランドに役立てる品ぞろえがあります。そして、ABGのこれまでのセレブやメディア、エンタテイメントの戦略を踏襲し、マイケル・ジャクソンの巨大なレガシーを拡張するためのグローバルな戦略的パートナーシップを構築します」。

オーセンティック・ブランズ・グループ社について
オーセンティック・ブランズ・グループ社は、ファッションやスポーツ、セレブ、メディア、エンタテインメント・ブランドにおいて世界的なラインナップを保有しています。レナード・グリーン・アンド・パートナーズと共同によるABGの受託業務は、小売り分野やセレブ、メディアのブランドに対する長期的価値を獲得し、発展させ高めることにあります。ニューヨークに本社を構えるABGの使命は、最高のライセンス許諾者や小売店との提携を通じてブランドの純価値を高めることにあります。ABGが保有する世界的に著名なブランドのラインナップには、マリリン・モンロー、ミニ・マリリン、モハメッド・アリ、マイケル・ジャクソン、エルヴィス・プレスリー、ジョーンズ・ニューヨーク、ジューシー・クチュール、ジュディス・リーバー、アドリエンヌ・ヴィッタディーニ、タリン・ローズ、ヒッキー・フリーマン、ハート・スカフナー・マルクス、パーム・ビーチ、ミスーク、プリンス、スパイダー、エアウォーク、アバブ・ザ・リム、ヴィジョン・ストリート・ウェア、はインド、エクテロン、ヴァイキング、ボビー・ジョーンズ、タップアウト、スポーツクラフト等があります。
www.abg-nyc.com

マイケル・ジャクソン・エステートについて
マイケル・ジャクソンの跡を継ぎ、マイケル・ジャクソン・エステートとソニー/ATVは、 芸術性が高くかつ大成功となった事業を育ててきました。その初めとなった「Michael Jackson’s This is It」は史上最高収益を上げた音楽ドキュメンタリーとなりました。シルク・ドゥ・ソレイユと製作した歴史的ツアー・ショー「Michael Jackson THE IMMORTAL World Tour」は4大陸157都市で上演され観覧者は370万人に上り、史上8番目の収益を上げたツアーとなりました。シルク・ドゥ・ソレイユとの2番目の事業で高い評価を得ている「Michael Jackson ONE」(ラスベガスのマンダレイ・ベイで常設公演中)は、シルク・ドゥ・ソレイユにとってラスベガスにおける最高の初日を迎え、現在でもラスベガスで最も人気のあるチケットです。昨年は、ビルボード・ミュージック・アワードで「バーチャル・マイケル・ジャクソン」の魔法のテクノロジーで世界を驚かせて同番組に最高視聴率をもたらし、その後数週間世界中で話題となりました。さらにマイケル・ジャクソンによる未発表曲集による死後2作目のアルバム「Xscape」をリリースし、2014年のトップ10アルバムとなり、次のビルボード・ミュージック・アワードでトップR&Bアルバムにノミネートされています。
www.michaeljackson.com

■The MJ Estate & ABG Partner To Expand The Michael Jackson™ Brand Worldwide

- Authentic Brands Group, LLC (ABG), owner of a global portfolio of iconic fashion, sports, celebrity, media and entertainment brands, and the Estate of Michael Jackson today announced a strategic partnership to further grow the Michael Jackson™ brand in the areas of endorsements and consumer products. ABG will provide global representation for Michael Jackson™, pursuing new licensing and retail partnerships working with the Estate to broaden the brand’s reach across key markets around the world.

“We are truly honored to welcome the King of Pop to Authentic Brands Group,” said Jamie Salter, Chairman and CEO, ABG. “Michael Jackson™ joins ABG’s star-studded roster that includes Muhammad Ali™, Elvis Presley™, and Marilyn Monroe™. We are excited to tap into the essence of this innovator and amplify the DNA of this legendary entertainer.”

ABG enhances its celebrity, media, and entertainment portfolio through strategic alliances with leading global brands. ABG will take a similar approach working with the Estate on the Michael Jackson™ brand, focusing on endorsement partnerships and developing key categories to deliver products that are unexpected, bold, and innovative.

“We are thrilled to be working with ABG on the continued development of the Michael Jackson™ brand,” said John Branca and John McClain, Co-Executors of the Estate of Michael Jackson™. “With a proven track record in transforming icons into global entities, we are confident that ABG will help us take the Michael Jackson™ brand to the next level.”

Michael Jackson was a musical and creative genius. He personified innovation and he has revolutionized so many aspects of his art, from electrifying live performances to groundbreaking use of video. Michael Jackson launched a new era of creativity in live stage performances that continues to influence today’s top artists in hip hop, contemporary R&B, pop, and rock and roll.

“As a visionary solo artist, Michael Jacksonredefined the art of entertainment,” said Nick Woodhouse, President and CMO, ABG. “We have great things in-store for the brand and will take a page out of ABG’s Celebrity, Media, and Entertainment playbook to build global strategic partnerships that will extend Michael Jackson’stremendous legacy.”

About Authentic Brands Group, LLC
Authentic Brands Group owns a global portfolio of iconic fashion, sports, celebrity, media and entertainment brands. In conjunction with Leonard Green & Partners, ABG’s mandate is to acquire, develop, and elevate long-term value in consumer, celebrity, and media brands. Headquartered in New York City, ABG’s mission is to further enhance brand equity through partnering with best-in-class licensees and retailers. ABG’s global portfolio of world-renowned brands includes Marilyn Monroe®, Mini Marilyn®, Muhammad Ali®, Michael Jackson® (managed brand), Elvis Presley®, Jones New York®, Juicy Couture®, Judith Leiber®, Adrienne Vittadini®, Taryn Rose®, Hickey Freeman®, Hart Schaffner Marx®, Palm Beach®, Misook®, Prince®, Spyder®, Airwalk®, Above The Rim®, Vision Street Wear®, Hind®, Ektelon®, Viking®, Bobby Jones®, TapouT®, Sportcraft®.
www.abg-nyc.com.

About The Estate of Michael Jackson
Following in Michael’s footsteps, the Estate of Michael Jackson, co-owner of Sony/ATV Music Publishing, has produced a growing list of artistically exceptional and enormously successful ventures, the first of which, “Michael Jackson’s This is It” became the highest grossing music documentary of all time. A history making touring show produced with Cirque du Soleil, Michael Jackson THE IMMORTAL World Tour, played 4 continents, 157 cities, was seen by 3.7 million fans and became the #8 top grossing tour of all time. The second venture between the Estate and Cirque du Soleil, the critically acclaimed Michael Jackson ONE, a permanent show at Mandalay Bay Las Vegas, gave Cirque its biggest opening ever in Las Vegas and continues to be one of the hottest tickets in the city. Last year, The Estate astounded the world with the technical wizardry of a ‘virtual Michael Jackson’ performance during the Billboard Music Awards, which gave the show its biggest ratings in years and was the most talked about topic on the planet for weeks to come and released Xscape, the second posthumous release of previously unreleased music by Michael Jackson, which become one the top ten albums of 2014 and is nominated for top R&B album at the upcoming Billboard Music Awards.
www.michaeljackson.com.

Haley Steinberg
Authentic Brands Group
646.612.7439
hsteinberg@abg-nyc.com

Source: PR NEWSWIRE / AP / MJ-UPBEAT.COM
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
WHAT ABOUT US
月別アーカイブ