キャサリン・ヘプバーンとマイケル・ジャクソンの友情

ジョーン・クレイマーとデヴィッド・ヒーリーによる4月16日発売の新著「In the Company of Legends」で、彼らの35年にわたるハリウッドの偉人たちへのインタビューが紹介されている。

80年代初頭のキャサリン・ヘプバーンとのインタビューの際、彼女がほかならぬマイケル・ジャクソンと親交があることを彼らは知った。以下はその抜粋である。

「『黄昏』の撮影でニューハンプシャーのスコーム・レイクにいる時にマイケルに会ったんです。彼はジェーン・フォンダを訪ねてきたんですよ。二人はその当時すでに友だちだったのです。彼女が彼を私に紹介しました。彼はとてもソフトな話し方で、とても優しかったです」とケイトは言った。

「ジェーンは私にこう言いました。『私、週末はLAに戻らなければならないんです。マイケルのことお願いできませんか?』私はこう言いました。『この子と一緒にいろって?ほとんど知らないのに』」。

「『あら、すぐに忙しくなりますよ。彼はあなたの大ファンなんです』と彼女は言いました。彼女は古い一軒家の屋根裏に彼のために部屋を用意していたのです。土曜の朝にそこへ行くと、その部屋はまるでハリケーンの直撃を受けたみたいでしたよ」。

「私は言ったんです。『マイケル、すぐにこの場所を片付けなさい。今すぐです」。すると彼は言いました。『はい、ミス・ヘプバーン』。ほとんど聞き取れない声です。そして彼は散らかった服を拾い上げて椅子に積み始めました。『あなた、自分で洗濯しないの?』と私が言うと、彼は『誰かがいつもやってくれるんです』と答えました」。

「『私と一緒に来て。通りにあるコインランドリーに行きますよ』と私は言いました」。
ケイトはマイケルに、25セント玉をどうやって洗濯機へ入れるかを教えたのである。

■Katharine Hepburn Friendship With Michael Jackson

In their new book, ‘In the Company of Legends’ ― due out April 16 ― Joan
Kramer and David Heeley share stories of interviewing Hollywood greats
over their 35-year career as documentarians.

Preparing to sit down with Katharine Hepburn in the early ’80s, they
discovered she had an unlikelyfriendship with none other than Michael
Jackson. Read an excerpt from the book below.

Joan and David’s book, ‘In the Company of Legends.’ (Photo Credit: R/R)

“I met Michael when I was up at Squam Lake in New Hampshire making On
Golden Pond, and he came to visit Jane Fonda,” Kate said. “They were
already friends. She introduced him to me, and he was very soft-spoken
and sweet.”

“Then, Jane said to me, ‘I have to go back to LA for the weekend. Could
you look after Michael?’ I said, ‘What the hell am I supposed to do with
this kid? I hardly know him.’”

“‘Oh, you’ll find things to do,’ she said. ‘He’s crazy about you.’ She’d
found him a room in the attic of an old house. When I went there on
Saturday morning, the room looked like a hurricane had hit it.”

Katharine (left) and Michael (right). (Photo Credits: Getty Images)

“I said, ‘Michael, clean up this place ― right now.’ And he said, ‘Yes,
Miss Hepburn,’ in a voice I could hardly hear, and he began picking up
all those clothes and piling them on a chair. I said to him, ‘Don’t you
ever do your laundry?’ And he said, ‘Someone usually does that for me.’”

“I said, ‘Come with me. We’re going to a laundromat just down the
street.’” Kate showed Michael how to feed quarters into the washing
machines.

Read More:
http://www.closerweekly.com/posts/inside-katharine-hepburn-and-michael-jackson-s-secret-friendship-54808

Source: Closer Weekly / CLOSER STAFF / MJ-UPBEAT.COM
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
WHAT ABOUT US
月別アーカイブ