「Immortal」、史上8位の収益で閉幕

シルク・ドゥ・ソレイユの「Michael Jackson the Immortal World Tour」は3年間にわたった公演を終え、ビルボード・ボックススコアによると、史上8番目となる3億6000万ドルの収益を上げた。最終公演は8月31日のメキシコ・グアダラハラ公演で、これにより、28カ国157会場に渡った全501公演が終了した。故キング・オブ・ポップの音楽を称える本ツアーは、2011年10月2日のモントリオール公演からスタートし、4大陸をツアーして観客動員総計336万9207人を集めた。

ビルボード・ボックススコアで史上1位を記録しているのはU2で、2009年から2011年までスタジアムを会場に開催された360°ツアーが7億3600万ドルの収益を上げている。U2は2005年から2007年のVertigoでも6位にランクしている(3億8900万ドル)。もう一組、このリストに2回登場するのはローリング・ストーンズで、A Bigger Bangツアー(2005~2007年)が5億5800万ドルで2位、Voodoo Loungeツアー(1994~1995年)が3億2000万ドルで10位である。女性ソロのトップはマドンナで、Sticky & Sweetツアー(2008~2009年)が4億800万ドルで5位である。男性ソロのトップはロジャー・ウォーターズのThe Wall Live(2010~2013年)で4億5900万ドルを稼ぎ出している。

8月29日から31日までの間に行われた最終7公演の会場となったのは、グアダラハラのArena VFGだ。Arena VFGでの300万ドルによって、「Immortal」は今週のビルボードのHot Toursの3位に登場した。1位はカントリー・スターのジェイソン・アルディーンで、10月まで北米を回るBurn It Downツアーが550万ドルを稼いでいる。フロリダ・ジョージア・ラインとタイラー・ファーを従え、ジェイソン・アルディーンは、5月に始まった夏のツアーで、スタジアムや野外劇場、アリーナ、それにフェアやフェスティバルを満員にしている。開幕以来の興行収入は、ほぼ50万枚のチケットを売りきって2500万ドルである。

2位はティーンのポップスター、オースティン・マホーンで、8月21日にフィラデルフィアで北米ツアーを終了したSecretツアーが360万ドルを売り上げた。このツアーは7月25日にサンアントニオでスタートしてから4週間で、アメリカとカナダの19都市で開催された。オープニング・アクトにヴァンプス、フィフス・ハーモニー、ショーン・メンデスを迎え、観客は78000人を超えている。収益上位は2大都市圏での公演によるものだ。すなわち、ニューヨークとロサンゼルスである。ニュージャージー州イーストラザフォードのアイゾッド・センターでは、8月20日に7457人の観客を集めて37万5786ドルの収益を上げてトップである。一方で南カリフォルニアのファンたちは、7月30日にロサンゼルスのノキア・シアターを満員(5790人)とし、興行収入は30万1000ドルとなって、同ツアーで2番目の収益となった。

■MJ Immortal Wraps With Eighth-Best Gross of All Time

Cirque du Soleil’s Michael Jackson the Immortal World Tour has wrapped after its three-year run, earning the No. 8 slot on the list of the top-grossing tours of all time with $360 million, based on Billboard Boxscore. The tour played its final performance on Aug. 31 in Guadalajara, Mexico, the last of 501 shows at 157 venues in 28 countries worldwide. The production celebrating the music of the late King of Pop began in Montreal on Oct. 2, 2011, and included legs in four continents during its run that logged a total attendance count of 3,369,207.

U2 reigns atop the all-time Billboard Boxscore ranking (see list below) with $736 million in sales from its 360° tour, which played stadiums from 2009 through 2011. The veteran Irish band also takes the No. 6 slot with its Vertigo tour from 2005-07 ($389 million). The Rolling Stones are the only other act with two tours on the list, with A Bigger Bang (2005-07) at No. 2 with $558 million and Voodoo Lounge (1994-95) ranking 10th with $320 million. The sole female headliner on the all-time top 10 is Madonna at No. 5 with her Sticky & Sweet tour ($408 million in 2008-2009. The top sole male tour goes to Roger Waters‘ “The Wall Live” (2010-13) with $459 million.

Guadalajara’s Arena VFG hosted the Jackson tribute tour for its final engagement of seven performances from Aug. 28 through 31. With $3 million in sales at the Mexican arena, the Cirque du Soleil concert production makes its last appearance on Billboard’s weekly slate of Hot Tours, ranking third this week. Leading the tally at No. 1 is country star Jason Aldean with $5.5 million in sales from his Burn It Down tour, currently on the road in North America through October. With Florida Georgia Line and Tyler Farr on the bill, the Macon, Ga., native has packed stadiums, outdoor amphitheaters, arenas, fairs and festivals during his summer outing that kicked off at the beginning of May. Box office revenue since the launch is now at $25 million from almost a half-million tickets sold.

Teenage pop star Austin Mahone grabs the No. 2 Hot Tours ranking for the week with $3.6 million in sales reported from his Secret tour that wrapped in North America on Aug. 21 in Philadelphia. The tour played 19 markets in the U.S. and Canada during a four-week run that kicked off on July 25 in San Antonio. The attendance count topped 78,000 during the tour that featured the Vamps,Fifth Harmony and Shawn Mendes as openers. The top grosses came from two major markets on the schedule: New York and Los Angeles. The Izod Center in East Rutherford, N.J., produced the top gross and attendance totals with $375,786 in sales from a sellout crowd of 7,457 on Aug. 20. Southern California fans filled L.A.’s NOKIA Theatre on July 30 with 5,790 sold seats and $301K at the box office, the second highest gross on the tour.

Source: billboard / Bob Allen / MJ-Upbeat.com
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
WHAT ABOUT US
月別アーカイブ