最後の望み:マイケル・ジャクソンとの出会い 10のストーリー(その3)

1986年
カリフォルニアに住む14歳のドナ・アシュロックには、ロマンチックではあるが悲劇のストーリーがあった。この少女は心臓病を患っていたが、彼女のことが好きだったあるクラスメートは、自分に万一のことがあったら自分の心臓を彼女に提供したいと思っていた。皮肉にも彼はその数週間後に脳卒中で亡くなった。そして彼の心臓とドナの相性は良いものだった。

心臓手術を受けた後、ドナはマイケル・ジャクソンからの電話を受けた。マイケルは、彼女が彼の大ファンだと聞いたのである。彼女が回復するとすぐにマイケルは自宅へ彼女を招待した。この訪問は3月8日のことであった。ドナはマイケルとディナーを共にし、映画を観た。

残念ながら、ドナの体は移植を拒絶し、その3年後に彼女は亡くなった。

mj_donna.jpg

1987年
1987年、マイケル・ジャクソンは、メルボルン小児病院で、けがをした4歳のアンジェラ・ダーリントンとその母親に会った。

母親は21年後にこの訪問について語っている。「娘のアンジェラは交通事故で頭にけがをして入院していました。ある日、マイケル・ジャクソンが来ると看護婦から聞きました。病院がファンで混乱しないようそのことは秘密にしておかなければなりませんでした。突然ざわめき始めました。マイケル・ジャクソンのアシスタントたちが、Tシャツやサイン入りアルバム『BAD』を病棟にいた人々に配り始めたからです。それから彼が歩き回り、患者に声をかけたりしていました・・・・・

私はハローと言いました。彼は会えてうれしいと言ってくれました。私はとても驚きました。彼はとても穏やかでシャイなようでした。子供たち、とくに傷ついた子供たちに深い愛を抱いているというように私には思えました。彼はかがんで、「ハロー、アンジェラ」と言いました。アンジェラは話せませんでした。こん睡状態から覚めたばかりだったからです。でも彼女は笑いました。その日から、彼女は良くなり始めたのです。私は、彼は心を鼓舞する人だと思っています。それまでの私たちはひどいものでした・・・アンジェラは入院していましたし、私は平静を保つためにLifeline(自殺防止、心の相談などを行っているオーストラリアのNPO)と話をしていました。でも彼は病棟全体の励みでした。『神様、彼を遣わしてくれてありがとうございます』と私は思いました。彼にはまさに存在感というものがありました・・・回復が必要な人々のことをあれほど考えるのですから。

アンジェラはもう25歳になりました。元気いっぱいの大学生です。当時、病棟にはもう一人、マイケルの大ファンの15歳の男の子がいました。マイケルの訪問の後、彼も回復しました。彼のお母さんはそれが奇跡だと言っていました。マイケルと会って多くの子供たち回復したと私は信じています。マイケルのこうした側面を皆さんが知るべきだと思います。私は、彼がよい人ということ以外思ったことはありません」。

mj_angela.jpg

(参考)(その1)(その2

■The last wish: 10 stories about meeting Mcihael Jackson

1986

14-year-old Donna Ashlock from California had a romantic and tragic story. The girl suffered from a heart disease, and a classmate who had a crush on her wanted her to have his heart in the event of his death. Ironically, he died from a stroke a few weeks later, and his heart was a good match for Donna.

After having had the heart-transplant, Donna got a call from Michael Jackson. He had heard that she was a big fan of his. Michael invited her to his home as soon as she was feeling better. The visit took place on March 8th. Donna stayed for dinner and watched a movie together with Michael.

Unfortunately, Donna’s body rejected the transplant, and she passed away three years later.

1987

In 1987, Michael Jackson meets 4-year old wounded Angela Darlington and her mother in Melbourne Children’s Hospital.

The mother of the girl has this to say on the visit 21 years later: “My daughter, Angela, was in hospital with head injuries after being hit by a car. One day we were told by the nurses that Michael Jackson was coming to visit. We had to keep it a secret, so the hospital wasn’t overwhelmed with fans. There was a big flurry, as his assistants handed out T-shirts and signed copies of his Bad album to everyone on the ward. Then he just walked around and talked to the patients. […]

I said hello. He said he was pleased to meet me. I was gobsmacked. He was very gentle and seemed shy. I got the sense he had a deep love for children, especially those who’d been hurt. Then he crouched down and said ‘Hello, Angela’. She couldn’t talk, because she’d just come out of a coma, but she started smiling. After that day, she started to get better. I think of him as an inspiration. We’d been having a terrible time – Angela was in hospital and I’d been ringing Lifeline to keep myself together, but he was a total inspiration for the whole ward. I thought: ‘Thank God for sending him’. He just had a presence about him – this great empathy with people who needed to get better.

Now, Angela is 25, at university and full of life. There was another boy on the ward who was about 15 and was a huge fan. After Michael’s visit, he started getting better too. His mom thought it was a miracle. I believe many of the children got better after meeting him. I think people should know about this side of Michael. I’ve never believed he was anything but a good person.”

ソース:Michael Jackson.ru
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
WHAT ABOUT US
月別アーカイブ