Newsweek誌の記事についてN・ジョルジオが語る

アーティスト、ネイト・ジョルジオが事実関係について正している。
~「Newsweek」誌でMJと私のアートについて語られている部分には多少怪しいところがあります。2008年にMJの家で私と彼が交わした会話の真実をここに紹介しましょう。記事ではこの会話を断片的に伝えていますが、真のストーリーはきっと皆さんにお楽しみいただけると思います~

2008年、MJはラスベガスへ私を訪ねてきました。彼は仕事に復帰するそうで、新しい絵をいくつか描き始めて欲しいと言っていました。スケッチとコンセプトに数週間費やし、私はMJに、より大きな壁画用に、油彩とデジタル画をキャンバスの上で組み合わせたいと言いました。制作するアートは新鮮で今風で新しくあるべきだと彼に言いました。彼はそのアイディアを大変気に入りました。私は、友人で日本のデジタル・アーティストのKAGAYA氏と一緒に仕事をする計画を練っていました。KAGAYA氏とはその数年前、日本での展覧会で会いました。KAGAYA氏と挨拶した時、私はもう一人のアーティスト、Drazenka Kimpelと知り合いました。私はMJに彼女の作品を見せましたが、彼はそれを大変気に入りました(実際、マイケルは私があげた彼女の作品をキャロルウッドの自宅に保管していました)。私たちは彼女をLAに連れて行き、いくつかの構想をスタートさせる準備が出来ていました。そんな時、MJが急逝したのです。

彼の自宅と博物館用の新しい壁画制作について私とMJが議論していたこと、そしてその方向性について簡単に話すとこういうことなのです。他には誰も知りません。MJは、デヴィッド・ノーダールとは数年会っていないし話もしていないと言っていました。私はDrazenkaと、油彩画と大きな大量のデジタルイメージを組み合わせて全く新しいMJを制作しようとしていたのです。MJはその創作過程を映像に収める計画でした。

newsweek_special_issue_1.jpg newsweek_special_issue_2.jpg

(原文)
Artist Nate Giorgio sets the record straight ~ Talking about MJ and my art in the magazine "Newsweek" ...a new special issue hitting stands now. But the story in Newsweek is a bit off, here's the truth about what MJ and I talked about at his home in 2008. Articles only mention bits and pieces of a story and I thought you would enjoy the full true story: ~

In 2008, MJ flew me to Las Vegas and he told me he was going back to work and wanted me to start on some new paintings. After a few weeks of sketching and thinking about concepts, I told MJ I wanted to combine oil painting with digital art printed on canvas for some of the larger murals, I told him the art should be fresh and current, something new, and he LOVED the idea. I was planning to work with a Japanese digital-artist friend of mine Kagaya, who I met while exhibiting in Japan years ago. When Kagaya bowed out, I contacted another artist Drazenka Kimpel and I showed MJ her work and he loved it (Michael actually kept a piece of her work I gave him at Carolwood). We were ready to fly her out to LA and start on some ideas when MJ suddenly passed.

So this is the true short version about what we discussed and the direction MJ and I were heading towards in creating new murals for his home and museum. No one else knew any of this, MJ told me he hadn't seen or talked with David Nordahl in years. I was planning on working with Drazenka to mix oil painting over huge massive digital images to create a totally new look for MJ. MJ was planning to film everything too, as the paintings were being created. -N.G.

Source:Nate Giorgio Fine Art / The King of Style: Dressing Michael Jackson / newsweek /facebook.com
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
WHAT ABOUT US
月別アーカイブ