On this day –1997年2月13日

マイケル・ジャクソンの妻デビー・ロウがロサンゼルスのシーダーズ・サイナイ・メディカルセンターにて男の子を出産。マイケルは息子の出産に立ち会った。

その男の子はプリンス・マイケル・ジュニア・ジャクソンと命名された。

プリンスが生まれたその日、マイケルは「Blood On The Dance Floor」のビデオ撮影を行っていた。マイケル・リー・ブッシュはこう語っている。「私たちがすべてを終える前にマイケルは帰りましたよ。プリンスが生まれそうだったからです。生まれそうだと連絡を受けたときのマイケルの目は・・・忘れられません。まいったな、泣かせないでくださいよ」。

息子の誕生を受け、マイケルは声明を発表した。

「私の気持ちは言葉では言い表せません・・・・理解を超える幸福です。できるだけ最高の父親になるつもりです。ファンの皆さんが喜んでくれることに感謝します。ですが、息子のためにデビーと私が求め、必要としているプライバシーを尊重していただくよう皆さんにはお願いします。私はプライバシーが全くない中で育ちましたが、私の息子はそうならないようにするつもりです。どうか、私たちの願いを尊重し、私の息子を静かに見守ってください」。

90年代のマイケルのボディガードの一人、ヤニック・アランはこう語っている。「産科に最初に行ったのは、僕の息子のためじゃなくてマイケルの息子のためだったよ。マイケルは僕を部屋に招きいれて僕とウェインをプリンスに紹介してくれたんだ。僕たちは彼を抱っこして祝福したよ。気がついたことで覚えているのはマイケルの表情だね。誇らしげな表情。落ち着いていながらも、一言も発せずにあれほど自信に溢れて幸せそうな彼は見たことなかった。その時、僕は肉親に対する男の想いというものを感じたんだと思う。あれは父親にならないとわからないものだよ。素晴らしい瞬間だった」。

■13th February

On this day – 13th February 1997
Michael’s wife, Debbie Rowe, gives birth to a healthy baby boy, at Cedars-Sinai Medical Center in Los Angeles. Michael is present at his son’s birth.

The boy is named Prince Michael Junior Jackson.

The day that Prince was born Michael was filming the video for ‘Blood On The Dance Floor’. Michael Lee Bush said: “Michael left before we totally finished because Prince was being born, the look in Michael’s eyes when he got the warning it was starting to happen…… unforgettable,, damn see you made me start to cry again,….”

Following the birth of his new son, Michael issues this statement:

“Words can’t describe how I feel… I have been blessed beyond comprehension and I will work tirelessly at being the best father that I can possibly be. I appreciate that my fans are elated, but I hope that everyone respects the privacy that Debbie and I want and need for our son. I grew up in a fish bowl and will not allow that to happen to my child. Please respect our wishes and give my son his privacy.”

Yannick Allain, one of Michael’s bodyguards from the 90s, said: “My first time in a maternity ward was not for my child but for Michael’s. Michael invited us into the room to introduce Prince to Me and Wayne. We both gave him a hug to congratulate him and all I could remember noticing was the look on Michael’s face. The look of absolute pride. I had never seen him looking calm and yet so confident and happy without saying a word. At that moment I think I felt that kinship of manhood, that only comes from becoming a father. A wonderful moment.”

Source: MJWN
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
月別アーカイブ