コリー・フェルドマン:僕の親友

80年代の全盛期、コリー・フェルドマンはハリウッドの子役スターとして天国と地獄を経験した。彼はHuffPost Liveに登場し、出版されたばかりの自伝「Coreyography」や、最悪の時期に手を差し伸べてくれたマイケル・ジャクソンとの友情について語った。

「僕がそばに居なかった間に起きたことについてはあまり知りません。僕がお話しできるのは、僕が知っているあの人についてことです。僕の親友、僕にとって兄のような人。彼はあんな人じゃない」とフェルドマンは司会のリッキー・カミレリに対して語った。

「彼はとても無垢な人です。箱入りというか。彼の周りでは他人の悪口をいってはいけない、ドラッグの話をしてはいけない、ヌードの話をしてはいけいない、セックスの話をしてはいけないんです。彼とはそういう話はできない。彼はとても信心深い人でしたから。若い頃、駆け出しのころは」

逮捕された後、フェルドマンは、マイケルが自分の評判を気にして彼を見捨てるのではと思った。「僕が逮捕された時、僕は怖かった。正直言ってね。二度と口をきいてくれないかと。彼にはクリーンなイメージがあったから・・・僕は彼が『じゃあね!』みたいな感じかと思っていた。わかりますかね?そして彼がどのようなタイプの人か、わかってしまうのかと」。

「実際は、僕が逮捕された時、彼は僕のそばを離れ、なかったことにもできた。でも、彼のイメージはまだとてもクリーンだったにもかかわらず、彼はそうしなかったんです」。

「彼は僕に電話をくれました。留守番電話にメッセージが入ってたんです。『やあ、コリー、マイケルだよ。元気かい?僕の助けが必要なら電話して』。彼は友達だった。彼は僕を助けてくれた。僕は神に感謝しています」。

インタビュー全文とビデオはこちら(英文)。

corey_feldman.jpg ■ My Close Friend
During his heyday in the ’80s, Corey Feldman experienced the extreme highs and lows of being a child star in Hollywood. The actor stopped by HuffPost Live to discuss his just-released memoir ‘Coreyography,’ and revealed details about his friendship with Michael, who reached out to Feldman when he was at his lowest.

“I don’t know a lot of things that happened in the years I wasn’t around, but all I can tell you is remarking about the person that I know, the person that was my close friend, that was like a brother to me. He was not that guy,” Feldman told host Ricky Camilleri.

“He was a guy who was so innocent, so kind of sheltered, you couldn’t even swear around him. You couldn’t talk about drugs, you couldn’t talk about nude women, you couldn’t talk about sex. You couldn’t talk about anything, because he was a very religious man for much of the early stages of his life and career.”

Following an arrest, Feldman was afraid Michael would abandon him to preserve his own reputation. “When I got arrested, I was afraid, to be honest with you, that he’d never talk to me again because he had such a clean image — that I really expected that he’d just be like, ‘see ya!’ you know? And that really showed me the value of what type of person he was.”

“The fact that when I did get arrested, even though his image was still squeaky clean and by all rights he could have stepped aside and moved me back, but he didn’t,” Feldman continued.

“He called me. I got that message on my answering machine, which said, ‘Hi Corey, it’s Michael. Is everything ok? Call me if you need me.’ You know, he was a friend. He was supportive. And thank God for that.”

To read the full interview and to watch the accompanying video, please go here.

Source: The Huffington Post, HuffPost Live & MJWN
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
月別アーカイブ