スパイダーマン・マイケル

スタン・リーによれば、マイケル・ジャクソンは「スパイダーマン」を制作する計画について彼と話し合っていたという。マイケルはスパイダーマンを演じたがっていた、とスタン・リーは信じている。

「ネバーランドへも行ったことがあります。彼はスパイダーマンをやりたがっていたのです。ただ制作したいだけなのか、スパイダーマン役をやりたがっていたのかは定かではありません。話はそれ以上進みませんでした」。

マイケルがスパイダーマンを演じたがっていると思ったかどうか尋ねられ、スタン・リーはこう答えている。「そうじゃないかと思っています。彼は、私が(スパイダーマンの映画の)権利を彼に与えられる人物であると思っていました。だから私にはできないと言ったんです。そうするには彼はマーベルへ行く必要がありました。でも、私たちは仲良くなりました。彼は素晴らしい人でしたよ!」

スタン・リーによると、90年代の終わりころ、彼とマイケルはコミック出版社のマーベルを共同で購入する計画を立てていたという。だがその取引は実現しなかった。「私たちは何度も会いました。彼の方が息子と一緒に私の家に来たこともあります。マイケルと私が話をしている間、私の妻が彼の息子の面倒をみていたことを覚えていますよ。彼は良い父親でした。マイケルはとても行き届いていて、息子の面倒をとてもよく見ていました」

■Michael Jackson As Spiderman

Stan Lee has said that Michael had discussed his plans with him to produce the ‘Spiderman’ movie and Lee believes that Michael wanted to play the superhero.

“I had been to his place in Neverland. He wanted to do Spider-Man,” Lee said. “I’m not sure whether he just wanted to produce it or wanted to play the role. Our conversation never got that far along.”

When Lee was asked if he felt that Michael wanted to play the title role he said; “I suspect so.” He added; “He thought I’d be the one who could get him the rights (to the ‘Spiderman’ movie), and I told him I couldn’t. He would have to go to the Marvel company, but we did become friendly, and he was a great guy!”
Lee added that he and Michael were planning to buy comic publisher Marvel jointly in the late 1990s, but the deal fell through. “We had met a number of times. In fact, he came to my house once with his son, and I remember my wife took care of his son for about an hour while Michael and I were talking, He was quite a good father. He was very solicitous, and he cared very much for the boy.”

Source: Telegraph.co.uk & MJWN
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
月別アーカイブ