マイケル・ブッシュ:「私たちは協力して仕事をしていた」

マイケル・ジャクソンの衣装デザイナーを25年務め、あの象徴的な白いグローブの創造を影から支えたマイケル・ブッシュがイギリスのバースを訪問し、「Bath in Fashion」フェスティバルに出席した。彼は、そのグローブとマイケルが着用したミリタリー風ジャケットを携えていた。

ブッシュ氏は、多くの衣装が彼とマイケルとのコラボレーションであったと説明した。

「私たちはメモ帳一つ、鉛筆2本、消しゴム1個で並んで座っていました。私が描いて彼が消して、彼が描いて私が消して・・・・左は私、右が彼という具合でしたが、私たちは協力して仕事をしていたのです」

ブッシュ氏は2013年の「Bath in Fashion」(2013年4月15日から21日まで)にもやって来ることになっている。

■ Michael Bush: "We Worked Well Together"
(10-10-2012) Michael Bush, Michael Jackson's costume designer for 25 years and the creative mind behind the iconic white glove, visited Bath (UK) and attended the launch of the Bath in Fashion festival. He brought with him several famous military-style jackets worn by Michael as well as the glove.

Mr. Bush explained many of the outfits were a collaboration between him and Michael:

“We’d sit down side by side with one tablet, two pencils and one eraser. I would draw, he would erase, he would draw and I would erase - that left was mine, that right was his, but we worked well together.”

Mr Bush will return to the city next year to speak at Bath in Fashion 2013, which will run from April 15 to 21.

Source: MJFC / thisisbath.co.uk
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
WHAT ABOUT US
月別アーカイブ