Immortal がビルボード・ツーリング・アワードを受賞へ

11月8日、ニューヨークで開かれる第9回ビルボード・ツーリング・アワードで、「Michael Jackson The Immortal World Tour」が「Creative Content Award」を受賞することとなった。

素晴らしいビジュアルのマイケルの音楽とシルクのクリエイティブな作風の融合である Immortal は、評論家に対しても興行収入的にも成功を収めている。ビルボード・ボックススコアによると、昨年10月2日以降、このツアーは118万163人の観客を動員し1億3300万ドルのチケットセールスを記録している。

「ビルボードは、アートと商業の接点に関して様々な評価をしていますが、「Creative Content Award」はツアーに関して評価するものです。会場にとってのチケットが売れるコンテンツのクオリティの必要性ということも考慮に入れています」と、ビルボードのコンテンツ、番組制作、ツアー、ライブエンタテイメントのエグゼクティブ・ディレクター、レイ・ワデルは語る。「シルク・ドゥ・ソレイユの『Michael Jackson The Immortal World Tour』はすべてのレベルで成功しているのです」
immortal.jpg ■ Billboard Awards TIWT
Wednesday, August 8th 2012

At the ninth annual Billboard Touring Awards, on November 8th in New York City, the Creative Content Award will be presented to Cirque Du Soleil’s ‘Michael Jackson The Immortal World Tour.’

Immortal, which blends Michael’s music with stunning visuals and the creative touch of Cirque, has been a critical and financial success. Since Oct. 2 of last year, the tour has notched attendance of 1,180,163 and grossed $133 million in ticket sales, according to Billboard Boxscore.

“Billboard is in many ways about the intersection of art and commerce, and the Creative Content Award addresses that in the realm of touring, while also acknowledging the need entertainment venues have for quality content that sells tickets,” says Ray Waddell, executive director of content and programming, touring & live entertainment, for Billboard. “Michael Jackson the Immortal Tour by Cirque du Soleil hits the mark on all levels.”

Source: Billboard & MJWN
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
月別アーカイブ