ペプシのMJキャンペーン続報

3月に報じた通り、マイケル・ジャクソンのアルバム「バッド」の発売25周年を記念したキャンペーンをペプシは準備している。

このキャンペーンは5月中旬ころに開始されることになっているが、ビルボードによると、スクリレックスやディプロ、A-トラックといったスーパースターDJによるリミックスがこのキャンペーンに含まれているという。これらの独占トラックには、携帯電話でペプシのスペシャル缶のコードをスキャンすることによってアクセスして聴くことができる。ペプシコ社の最高マーケティング責任者フランク・クーパーは、このようなマーケティング戦略をSoLoMo( Social/Local/Mobile)と呼んでいる。

キング・オブ・ポップは1984年、有名な、画期的多角的CM出演契約をペプシと結んだ。このキャンペーンのためのコマーシャル撮影で火傷を負ったことも有名だ。

■ More On Pepsi's New MJ Campaign
(30-4-2012) As reported last month, Pepsi is gearing up for its new ad campaign commemorating the 25th Anniversary of Michael Jackson's BAD album.

The campaign is set to begin in mid-May and, according to Billboard, it will include a series of remixes from superstar DJs like Skrillex, Diplo and A-Trak, among others. The exclusive tracks will be accessed through special Pepsi cans that will allow the fans to scan a code with their phones to hear the songs. Frank Cooper, PepsiCo chief marketing officer of global consumer engagement, calls this marketing strategy SoLoMo - or Social/Local/Mobile.

The King of Pop famously struck a ground-breaking, multifaceted endorsement/sponsorship deal with Pepsi back in 1984 and was also famously burned during a commercial shoot for the company.

Source: MJFC / billboard.com
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
月別アーカイブ