スーザン・ブロンド、MJとプリンスについて語る

広報活動のエキスパートでエピック・レコーズ初の女性副社長だったスーザン・ブロンドが、AM New Yorkとのインタビューに答え、マイケル・ジャクソンと仕事をしていたエピック時代や、プリンスと仕事をしたことについて語っている。

正統派ユダヤ教徒であるブロンドは、宗教が仕事に影響したことがあるかと訊かれて答えている。

「安息日のために参加できなかった金曜夜のイベントはたくさんありました。『スリラー』でマイケル・ジャクソンと仕事をしていた時は、彼のコンサートへは行きませんでした。仕事をしないのであれば、アフター・パーティーへは言ってもよいとラビは仰っていましたが、行かないと決めていたのです。結局仕事をすることになるし、安息日というのはとてもとても特別な日ですから。ヴィレッジでのプリンスのショーにも行けませんでした。もっとも、彼は直前になって結局パフォーマンスをキャンセルしましたけどね。

プリンスは電話で私がメモを取っていることを察知できたんです。で、よく言いましたよ、『聞いてくれ!メモは取るな」って。これは、彼が誰にも顔を見られたくないと思っていた時期のことです。彼はただ単に、私にいて欲しかったのです。私はアーティストに質問をすることはありません。私は彼らをリスペクトしているのです。

マイケル・ジャクソンは、子供のような面と、会ったこともないほどの素晴らしい人格を併せ持った人でした。彼はよく私のバッグを手にとって逆さまにして中身を全部出してしまいました。私は慌てて元に戻そうとしたものですよ」

■ Susan Blond Talks About MJ And Prince
(4-3-2012) Public relations expert Susan Blond, who was the first female vice-president of Epic Records, recently gave in interview to AM New York where she spoke about her time working at Epic with the likes of Michael Jackson and Prince.

When Blond, who is an Orthodox Jew, was asked if her religon ever interfered with her job, she answered:

"There have been many instances and events on a Friday night I couldn't attend because of Shabbot. I didn't go to a Michael Jackson concert when I was working with him on Thriller. The rabbi said I could go to his after party if I didn't work, but I decided not to because, well, you always wind up working and Shabbot is a very, very special day. I also couldn't attend a Prince show in the Village, but he wound up canceling the performance at the last minute.

Prince could tell when I was taking notes on the phone and would tell me. 'Listen! Don't write things down.' This was during the period he didn't want anyone to look at his face. He just wanted me to be really, really present. I don't question artists; I respect them.

Michael Jackson was a combination of a child and the most brilliant person you ever met. He would take my pocketbook and turn it upside down so everything spilled out and I'd scramble trying to put everything back."


To read the entire interview, please click here.

Source: MJFC / amny.com
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
WHAT ABOUT US
月別アーカイブ