オースティン・ブラウン、ファミリーについて語る

マイケル・ジャクソンの甥オースティン・ブラウンが先日インタビューに答え、ジャクソン・ファミリーという音楽的に恵まれた家族の中で育ったことについて語った。母リビー・ジャクソンと瓜二つのブラウンは「Lopez Tonight」に出演し、子供時代を語り、また自身のニューアルバムに収録された歌を披露した。

ブラウンによれば、子供としてはとても恵まれていたという。なぜなら、キング・オブ・ポップの甥であることが、パフォーマーとしての彼を形作る上で助けとなったからだ。

ブラウンは番組ホストのロペスに語った。
「僕は小さい頃、叔父さんと一緒に世界中へ行くことができたんです。ヒストリー・ツアーの時ですけど。叔父さんが技術を完璧なものにするというところを見ることもできました。あれほどの天才、素晴らしかったし、そういう部分で充実していました。個人的に曲を聴くことができたし、その曲のバックグラウンドも見ることができましたから。それに何と言っても、その曲がどのように出来上がっていくのかを見るということですよ」

彼は続ける。
「僕のファミリーのすごいのは、僕や従兄弟たちに、いろいろなところに行くことを自由にさせていたというところです。僕たちは行きたい所へはどこへでも行けたんです。ツアーでも、バンドとブラブラするのでも、そのバンドが録音するのをただ聴いているっていうのもね!そんな環境で育つっていうことは素晴らしいことでしたし、僕のファミリーの音楽的才能が、作品を完璧にしていくところを目の当たりにするということも素晴らしいことでした」

彼は、このような教育や、ファミリーを見て育ったことで受けた影響について感謝しつつも、自分自身の音楽の道を進むことの必要性もわかっていると付け加えた。

「大事なことは、ファミリーは偉業を達成したけど、それはファミリーのものであって・・・僕のものではないってことです。僕は、ソウルを歌うのが好きな、ほんの子供なんです」

ブラウンのデビューアルバムは「85」と名づけられた。彼が生まれた年であり、彼のミュージシャンとしての25年を記録している。「生まれた日から、音楽は僕の人生の一部なんです。僕は音楽だけを見ることができるほど恵まれていました。僕はただ、僕をミュージシャンへと駆り立てたことをやりたかったんです。僕が聴いてきたすべてを僕のやり方で使いたかったんです」



http://youtu.be/U0UaQ8LOSKc

■ Austin Brown Talks About Famous Family
(2-8-2011) Austin Brown, Michael Jackson's nephew, spoke in a recent interview about what it was like growing up in such a musically rich family. Brown, who is the spitting image of his mother Rebbie Jackson, appeared on 'Lopez Tonight' to chat about his childhood and to perform a song from his new album.

Brown said that he was very fortunate as a child because being the King of Pop's nephew helped shape him as a performer.

“I was able at a young age to go around the world on with my uncle, on the HIStory Tour, and watch him really perfect his craft,” Brown told Lopez. “Such a genius, and it was so amazing and so fulfilling for that, to where I was able to take music personally and see the background of it and really the see the development of where it went.”

He continued, “The amazing thing about my family is that they always gave me and my cousins free reign to roam about. We got access to anywhere we wanted, whether it be tours, whether it be hanging out with the band... [or] just listening to them record! We had everything. It was amazing to grow up in that environment and really see the musicality of my family perfect their work.”

Brown added that, while he is thankful for the education and the influence that watching his famous family gave him, he is aware that he needs to forge his own musical path.

“The thing is, they have amazing accomplishments, but that’s their accomplishments ― those aren’t mine,” he said. “I’m just a kid who loves playing soul music.”

Brown's debut album is titled '85' after the year in which he was born and it chronicles his 25-year journey as a musician. “Music has been apart of my life since day one. I was fortunate enough to be able to see it my whole life,” Brown said. “I just really wanted to do something that inspired me to be a musician, to take elements from everything that I’ve heard and use it in my own way.

Source: MJFC / popcrush.com / youtube.com
関連記事
Google検索

Google

WWW検索 ブログ内検索

プロフィール

MJJFANCLUB.JP

Author:MJJFANCLUB.JP
* このブログはマイケル・ジャクソンのNewsブログです。
EmailAddress:
info.mjjfanclub.jp*gmail.com
の*を@に変えてください。

お知らせ

マイケル・ジャクソン「ONE」、チケット ON SALE NOW!!!
Man in the Music-スパイク・リー監督推薦図書
MJJFC.JPフェイスブック (TV情報 etc.)
カレンダー
最新記事
カテゴリ
リンク
文字サイズ変更ボタン
文字を大きくする 文字を規定のサイズに戻す 文字を小さくする
モバイルはこちらから
QR
カウンター
WHAT ABOUT US
月別アーカイブ